Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to usługa, którą przeprowadza się w celu utworzenia dokumentu zawierającego zalecenia, porady i uwagi dla konkretnej badanej strony internetowej. Te zalecenia wykorzystywane są następnie przez programistów i redakcję, aby ich działania zaowocowały utworzeniem poprawnego SEO. Raport z wykonanego audytu zawiera także pomysły związane z ulepszeniem strony. Audyt SEO sprawdza więc aktualną kondycję witryny i na jej podstawie wskazuje elementy wpływające negatywnie na indeksację i ocenę witryny, a co za tym idzie na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.
Dzięki temu założyciel danej strony internetowej zdobywa informacje o jej kodzie źródłowym, nawigacji, strukturze, szybkości działania oraz o odczuciach użytkowników związanych z tą witryną. Poprawiając wszystkie błędy wykryte przez audyt SEO oraz stosując się do zaleceń i porad możemy więc cieszyć się posiadaniem zoptymalizowanej strony przyjaznej dla internautów.
Co warto zapamiętać o audycie SEO?
Wykonanie audytu SEO jest niezbędnym krokiem, który należy wykonać przed rozpoczęciem pozycjonowania każdego serwisu. Brak analizy zawartej w audycie skutkuje spadkiem efektywności pozycjonowania i niewykorzystaniem całego potencjału, jaki ono posiada. Audyt SEO ukazuje wszystkie niedociągnięcia, które należy poprawić w serwisie, zarówno techniczne, jak i dotyczące treści. Wytyczne w nim zawarte pokazują kierunek rozwoju serwisu internetowego, więc warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem i wiedzieć jak dbać o swoją witrynę.